Φανή Λούγκλου

Παροχή υπηρεσιών ψυχοθεραπείας για παιδιά, εφήβους και τις οικογένειές τους στην Λήμνο

Συμπεριφορική παρέμβαση συνεργασίας στα ψώνια

Τα παιδιά είναι συνεργάσιμα και δέχονται καλύτερα οδηγίες και εντολές, όταν νιώθουν χρήσιμα και όταν δεν βαριούνται. Μια βόλτα στο σούπερ μάρκετ μπορεί να δημιουργήσει πολλά προβλήματα, αν το παιδί βαρεθεί, δεν έχει τι να κάνει και απλώς περιφέρεται στου διαδρόμους.

Για να νιώσει χρήσιμο και να μην βαρεθεί, μπορούμε να το βάλουμε να συμμετέχει στα ψώνια. Με αυτό τον τρόπο θα περάσει την ώρα του, θα δει ότι θέλουμε τη βοήθειά του και δε θα γκρινιάξει τόσο έντονα (ή μπορεί και να μην γκρινιάξει καθόλου!). Για τα μικρά παιδιά, φτιάχνουμε μια λίστα με εικόνες με τα πράγματα που θα αγοράσουμε. Φυσικά δε τα στέλνουμε μόνα τους στους διαδρόμους, κινούμαστε και ψωνίζουμε μαζί.. Αν υπάρχει ένα κατάστημα στο οποίο πηγαίνουμε τακτικά και ξέρουμε τη δομή του, μπορούμε να αντιστοιχίσουμε τις λίστες μας και να ψωνίζουμε ταυτόχρονα. Για παράδειγμα, αν το ρύζι και τα μακαρόνια είναι στον ίδιο διάδρομο, ό ένας θα πάρει ρύζι και ο άλλος μακαρόνια. Για μεγαλύτερα παιδιά, η λίστα μπορεί να είναι με λέξεις.

Με τη μητέρα ενός παιδιού, φτιάξαμε μια λίστα με εικόνες τις οποίες τοποθετεί σε ένα «καροτσάκι» ανάλογα με το τι θα ψωνίσουν κάθε φορά (οι συγκεκριμένες εικόνες είναι απο το παιχνίδι Shopping list της Orchard Toys). Μια άλλη εναλλακτική είναι να φωτογραφίσουμε τα προϊόντα που αγοράζουμε συνήθως και να φτιάξουμε τη λίστα. Έτσι το παιδί θα είναι σίγουρο για το τι πρέπει να πάρει και μειώνουμε τις πιθανότητες να πάρει κάτι λάθος και να θυμώσουμε μαζί του.